Uporaba službenih koles in motorjev ljubljanskih redarjevPilotni projekt nakupa 4 službenih koles so v Mestnem redarstvu Mestne uprave MOL izvedli že leta 2008. Leto kasneje so začeli sodelovati s Policijsko upravo Ljubljana v mešanih kolesarskih patruljah. Trenutno imajo v voznem parku 30 koles, katerih strošek nabave je znašal 27.886 evrov. Bistvena prednost redarja na kolesu je mobilnost in hitrejše odzivanje na prometno - varnostno problematiko. S takšno obliko dela tudi na Mestnem redarstvu z okoljevarstvenega vidika sledijo prometni politiki Mestne občine Ljubljana s ciljem zmanjšanja motornega prometa v mestu in zmanjšanja izpustov izpušnih plinov. Cilj mestnega redarstva je, da čim več redarjev opravlja delo na kolesih, saj se je tovrstna oblika izvajanja nadzora izkazala za pravilno in posebej učinkovito, ko je bila potrebna hitra intervencija v širšem mestnem središču. Pozitivni učinki Zmanjšanje motornega prometa v mestu in zmanjšanje emisij izpušnih plinov. Nakup koles in vzdrževanje sta bistveno cenejše od nakupa avtomobilov. Opravljanje dela s kolesi redarjem omogoča boljšo mobilnost, dostopnost in komunikacijo z meščani in hitrejše odzivanje na prometno - varnostno problematiko. Pripomore k boljšemu zdravju zaposlenih in vpliva na njihovo osveščenost glede uporabe okoljsko manj škodljivih in bolj zdravih oblik prometa. Nosilec Kontakt GRADIVO IZ PREDSTAVITVE Posvet Ukrepi občin kot znanilci trajnih sprememb na področju trajnostne mobilnosti, Ljubljana, 23. april 2013 Mihael Prelc in Tadej Sobočan: Mestni redarji MOL na kolesih Ostalo gradivo iz posveta je objavljeno na spletni strani http://www.trajnostnamobilnost.si/en-gb/aktivnosti/dogodki/dogodki3.aspx DODATNI VIRI Portal Evropske komisije o prometu in mobilnosti: www.ec.europa.eu/transport |