Prometna strategija občine LjutomerObčina Ljutomer je z leta 2012 sprejeto Prometno strategijo občine Ljutomer postala prva manjša slovenska občina s celovito in trajnostno naravnano prometno strategijo. Ker v Sloveniji še nimamo tradicije celostnega prometnega načrtovanja na lokalni ravni, bo uresničevanje strategije Ljutomer uvrstilo med bolj napredne občine tako znotraj države kot tudi v širši evropski regiji. Občina si s Strategijo zastavlja nekaj zelo ambicioznih strateških ciljev. Ustaviti želi trend zmanjševanja števila prebivalstva in uravnotežiti potovalne navade prebivalcev, zagotoviti kakovostno dostopnost javnega potniškega prometa v naseljih v občini ter izničiti število žrtev in prepoloviti število poškodovanih v prometnih nesrečah. Poleg strateških ciljev podaja Prometna strategija tudi specifične cilje in ukrepe na naslednjih področjih: načrtovanje mobilnosti, hoja, kolesarjenje, javni prevoz in cestni promet. Ključni del dokumenta je podrobnejši akcijsko-proračunski načrt, s katerim so natančno opredeljeni ukrepi, ki se bodo izvedli v prvih petih letih izvajanja Strategije. Pozitivni učinki Pozitivni finančni in drugi gospodarski učinki so smotrnejša in ciljno naravnana poraba občinskega proračuna za promet, izboljšanje možnosti za kandidiranje za evropska sredstva in izboljšanje pogojev za nove poslovne priložnosti. Drugi pozitivni učinki so boljša kakovost bivanja v mestu in občini, izboljšanje zdravja prebivalcev in zaustavitev trenda upadanja prebivalstva. Primer občine Ljutomer je pokazal, da izdelava Celostnih prometnih strategij ni omejena le na velika mesta in občine, temveč je smiselna tudi za manjša mesta oziroma občine, kakršnih je v Sloveniji večina. Nosilec Kontakt Spletna stran Dokument GRADIVO IZ PREDSTAVITVE, 12. 9. 2013 Mitja Kolbl, Občina Ljutomer: Celostna prometna strategija in trajnostna mobilnost v občini Ljutomer (pdf) |