Šolski ekovrtovi
Projekt se je začel januarja 2011 in je doživel zelo dober odziv. Sodeluje že 155 šol, vrtcev in dijaških domov. V projekt se lahko vključijo vse šole, ki jih zanima tema šolskega ekovrta: tiste, ki želijo vrt vzpostaviti ali ga morda že imajo, in tiste, ki jim je zamisel všeč, čeprav ta hip še ne vidijo pravih možnosti za uresničitev. ITR v projektu nudi konkretno strokovno pomoč in izobraževanje za oblikovanje šolskega ekovrta in ekološko vrtnarjenje, kot tudi sodelovanje v mreži šol, prek katere so na voljo koristne informacije in delitev dragocenih »vrtnarskih« izkušenj med šolami. Projekt s pomočjo seminarjev in delavnic omogoča izobraževanje mentorjev in izmenjavo izkušenj med člani mreže, predstavitve dela članov mreže na javnih prireditvah ipd. Informacije in izobraževalno gradivo nudita spletni portal in e-bilten za člane mreže. Šolski ekovrt otrokom omogoča, da vzpostavijo tesnejši stik z naravo in pridelavo hrane na način, ki omogoča varovanje okolja in narave. Otroci se seznanijo s pomenom lokalne preskrbe in samooskrbe z ekološko pridelano hrano. Velik pomen šolskih ekovrtov je torej v izobraževanju za trajnostni razvoj. Poleg tega projekt neposredno prispeva k zmanjšanju izpustov z delno samooskrbo vrtcev in šol, kar prinaša tudi finančne prihranke. Foto: Vrtec Šentvid Inštitut za trajnostni razvoj GRADIVO IZ PREDSTAVITVE, 29. maj 2012 Martina Bavec, Ministrstvo za kmetijstvo in okolje: Kako vzgojiti generacije, ki bodo znale celiti in uživati lokalno pridelano ekološko hrano? (pdf) Darja Piciga, Ministrstvo za kmetijstvo in okolje: Strategija izobraževanja in komuniciranja o trajnostnem razvoju - kako v učne programe? (pdf) Anamarija Slabe, Inštitut za trajnostni razvoj:
Tamara Urbančič, Društvo za razvoj podeželja med Snežnikom in Nanosom: Šolski ekovrtovi na podeželju (pdf) Helena Črne Hladnik, Gimnazija Šiška: Šolski ekovrt Gimnazije Šiška (pdf) DODATNI VIRI Portal Evropske komisije o ekološkem kmetijstvu (ang) Portal Evropske komisije o varnosti hrane in zdravju potrošnikov (ang) Projekt Vse za kakovost – lokalna ekološka hrana v rimskih šolah in vrtcih, Evropska komisija (ang) The Organic Center, Ekološki center, portal z informacijami o ekološkem kmetijstvu in hrani
Navodila za komentiranjeVnos novega komentarja: Odgovor na obstoječi komentar:
Pravila komentiranjaSpletno komentiranje je namenjeno sodelovanju pri izmenjavi mnenj, komentiranju dobrih praks, predlogom za izboljšave in ustvarjanju skupnosti za medsebojno izmenjavo znanj in izkušenj. Sodelujoči objavljajo prispevke, ki so povezani z vsebino projekta Slovenija znižuje CO2: dobre prakse. Sodelujoči se lahko za komentiranje prijavite z uporabo svojega Facebook in Twitter računa ali s svojim elektronskim poštnim naslovom. Sodelujoči upoštevajte načela vljudnega in kulturnega razpravljanja ter se izogibajte žaljivemu in jeznemu pisanju, osebnim konfliktom in napadanju. Z objavo komentarja sodelujoči sprejme pravila komentiranja, v skladu s katerimi: - ne bo objavljal vsebin, ki bi spodbujale k spolni, rasni, narodnostni ali verski nestrpnosti ali h kakršnikoli obliki diskriminacije na podlagi osebnih okoliščin posameznikov; - ne bo objavljal vsebin, ki bi kršile ali posegle v osebnostne pravice tretjih oseb; - ne bo objavljal groženj, ne bo se izražal slabšalno, prostaško, poniževalno ali žaljivo; - ne bo objavljal avtorskih del, za katere nima avtorskih pravic, in možnosti komentiranja ne bo uporabil za distribuiranje avtorsko zaščitenih vsebin ali vsebin, ki so v lasti druge pravne ali fizične osebe; - ne bo objavljal oglaševalskih sporočil ali kako drugače izrabljal možnosti komentiranja v komercialne oziroma protipravne namene; - ne bo navajal lažnih ali zavajajočih podatkov; - se ne bo predstavljal oziroma izdajal za kakšno drugo osebo; - ne bo objavljal velikega števila nesmiselnih sporočil/komentarjev v zelo kratkem obdobju. Administrator spletnega mesta si pridružuje pravico izbrisa komentarjev, ki so v nasprotju z namenom in pravili komentiranja, navedenimi zgoraj.
|